24 Ekim 2014 Cuma

CAHİT SITKI TARANCI VEE 35 YAŞ TEMALI KURABİYELERİMİZ

      CAHİT SITKI TARANCI'nın doğumu da ölümü de EKİM ayındadır.Gençlerle şairi anmadan geçemezdik  ekim ayını.Nasıl severim Cahit Sıtkı'yı,bugün yüreğimizi titreten şiirlerini okuduk,anılarını anlattık.

        Yolun yarısıdır 35 demiş şairimiz ama o kadar yaşayamamış ne yazık ki...Genç yaşta ayrılmış aramızdan,ama biliyoruz ki yaşamın uzunluğu ya da kısalığı değildir ...Asıl önemli olan  kısacık da olsa anlam katmaktır hayata...

       ''  ŞİİR SINIFTA'' dedik,bol bol şiir okuduk,Gamze'nin yaptığı Cahit Sıtkı temalı kitap ayraçlarımızı çok sevdik.Benim yaptığım 35 Yaş temalı kurabiyelerin tarifini bile verdik.Yaratıcılıkta sınır tanımıyoruz anlayacağınız :))

         _  Çocuklar 35 yaş'lı kurabiyeleri saklayalım diyordum kii baktım Onur sonuncuyu yiyor,tüh kurtaramadık dedim :)) Şaka yapıyorum tabii,yesinler yine yaparım ,

                                  Ben aşk adamıyım, 
Sevmeye geldim insanları, 
Gönlümle, elimle, kafamla sevmeye; 
Hesapsız, karşılıksız, 
Ayrılık gayrılık gözetmeden. 
Gün gelip gidersem şayet, 
Öyle severekten gideceğim ki, 
Karanlık kıyılardan bile olsa, 
Candan selamlarım, 
Civarımdan geçecek gemileri; 
Güneşli gemileri; 
Şarkılı gemileri; 
İçlerinde kendim varmışım gibi! 



                 Siz de sever misiniz Cahit Sıtkı'yı ...








9 yorum:


  1. Memleket İsterim

    Memleket isterim
    Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
    Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

    Memleket isterim
    Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
    Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

    Memleket isterim
    Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
    Kış günü herkesin evi barkı olsun.

    Memleket isterim
    Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
    Olursa bir şikayet ölümden olsun.
    CAHİT SITKI

    YanıtlaSil
  2. Desem Ki

    Desem ki vakitlerden bir nisan akşamıdır
    Rüzgarların en ferahlatıcısı senden esiyor
    Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini
    Ormanların en kuytusunu sende görmekteyim
    Senden kopardım çiçeklerin en solmazını
    Toprakların en bereketlisini sende sürdüm
    Sende tattım yemişlerin cümlesini
    Desem ki sen benim için,
    Hava kadar lazım,
    Ekmek kadar mübarek,
    Su gibi aziz bir şeysin;
    Nimettensin, nimettensin.
    Desem ki...
    İnan bana sevgilim inan
    Evimde şenliksin, bahçemde bahar;
    Ve soframda en eski şarap.
    Ben sende yaşıyorum,
    Sen bende hüküm sürmektesin.
    Bırak ben söyleyeyim güzelliğini,
    Rüzgarla nehirlerle, kuşlarla beraber.
    Günlerden sonra bir gün,
    Şayet sesimi fark edemezsen
    Rüzgarların nehirlerin kuşların sesinden,
    Bil ki ölmüşüm.
    Fakat yine üzülme müsterih ol
    Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini
    Ve neden sonra
    Tekrar duyduğun gün sesimi gök kubbede
    Hatırla ki mahşer günüdür
    Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum


    Cahit Sıtkı Tarancı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of of off nasıl güzeldir bu şiir,teşekkürler paylaşım için,harikasınn :))

      Sil
  3. Sınıftaki etkinliğiniz çok güzel olmuş Fonda sözsüz müzik ,şiirlerinden yudum yudum nağmeler. Çok güzel. Sizi ve öğrencilerinizi sevgiyle kucaklıyorum. Devamını da dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Şiir böyle bir şey işte ,duygular yansıyor değil mi :))) Teşekkür ederizz çoook...Devamı gelecek ....

    YanıtlaSil
  5. Sayısalcı olduğumdan mı bilmem şiirle pek aram yoktur. Ama çok güzel bir etkinlik olmuş gerçekten.Öğrenciler ömür boyu hatırlayacaktır. Biz de pi günüyle ilgili bir etkinlik yapmıştık geçen yıl. Ayrıca ne güzel bir sınıf ve okula sahipsiniz kıymetini bilin. Sosyal Bilimler Lisesi gibi geldi bana, öyle mi?. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Evet bu günler unutulmuyor gerçekten,Pi günü de ilginçmiş :)) Sosyal Bilimler değil,Anadolu lisesi ,sınıf sözel sınıf ,çok iyi bir sınıf ,okul konum olarak çok güzel gerçekten :) teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ne kadar anlamlı bir etkinlik olmuş. ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederizz...Şiir güzelliğinde güzel günler diliyorum:))

    YanıtlaSil