25 Ekim 2014 Cumartesi

''NARA BENZERDİN BİR ZAMANLAR ÇOKTUN! NE OLDU SANA '' Oktay Rıfat

    Dün okuldan geldiğimde farkettim ki anahtarımı almamışım,kaldım mı kapıda...Eeee içeri giremeyinca uzun zamandır ihmal ettiğim bahçeyi gezdim ve bol bol fotoğraf çektim. Çiçeklerin kuru yapraklarını temizledim,narları sevdim.

        Biberler,çok güzel bir renk almış,yasemin mis gibi kokuyor,


       ''Yaz bitsin olgunlaşsın nar''diyor ya şair,aynen öyle.narlar olgunlaşmış,kış kapıda...


     Narı o kadar çok seviyorum ki,nasıl mucizevi bir meyve.Hani küçükken sorardık ya bilmeceyi -Çarşıdan aldım bir tane ,eve getirdim bin tane ...Naaaar derdik sevinçle...  


           NAR BEREKETİNDE BİR KIŞ DİLİYORUM HERKESE

   


 Aşk nara benzer 
dediğim kulağına gitmiş demek, o duymasa 
yanındaki küpeçiçeği... Küstümçiçeğini geç, 
nar ona uyarsa çabuk büyür büyümesine de 
üzer küs bakışıyla bizi, ne aşkın tabiatı 
kalır ortada ne hatıranın saflığı, kalmasın, 
şakınlığımızdan sevsin de bizi balkona çıkan 
kadın: İki şaşkın bir aşkta kızarır desin, 
nar gibi desin, iyi, yüz kızartıcı bir suç 
sayılsın şaşkınlığımız: Sen küçük nar çiçeği, 
bense senden hayli eski, de ki bir adamotu, 
kendi meşrebimizce bir de bahçe bulursak 
sen nar gibi davran orda ben sana adam gibi 

Beni de gizle ey nar bin aşığın biri gibi
                                                           HAYDAR ERGÜLEN











14 yorum:

  1. Bahcenin verdigi zevk cok farkli. Elime bir sepet alip toplamak geldi icimden o guzel biberleri :) Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha çok hoş,renkleri enerji veriyor insana,ben de kıyamıyorum toplamaya,..Teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Maşallah maşallah helede o kırmızı narlara.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir bahçe bir ege beldesinde yaşamak isterdim ..aslında 3 ay kadar denizlide kaldım mutfağımın penceresinden görünen iri heybetli nar ağacı ve zeytin ağacı hala hatırımda ama kısa oldu malesef ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında küçük bir bahçe,ama yeterli tabii,bir tane nar ağacı var,biber de üç kök falan,o yüzden toplamaya kıyamıyorum.İnsan er geç hayallerine kavuşuyor aslında,bol zeytin ağaçlı bir yer diliyorum sizin için......

      Sil
  4. Ne kadar güzeller öyle , sanki o bahçedeymişim gibi hissettim. İyi ki anahtarınızı almamışsınız yanınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bir Polyanna daha :)) Harikasınız ...

      Sil
  5. ne kadar güzeller yaa..kıskandım hani..ben de narı çok severim..hatta gidiyim de yiyim bir tane:)

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun,şeker bal olsun :)) Nar bir mucize ,Allahın bir lütfu bence :)) Ben de çok seviyorum...

    YanıtlaSil
  7. ben de narı çok sevenlerdenim. fotoğraflar da harika bu arada ;))

    YanıtlaSil
  8. Sen de bizdensin arkadaş :)) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. ya bu narlar 40 veren mi maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşsunuz ...Ağaç bereketi derler ya o hesap,yoksa olup olacağı bir ağaç ...Ama şu da var akrabaların koyunlarının altından poşet poşet gübre taşıdım :))

      Sil