9 Şubat 2015 Pazartesi

ANNEM ANNEM HÜNERLİ ANNEM

      Annemi gördüm geldim ya ,biraz onu anlatmak istedim sizlere.Öğrencilere de biyografi çalışması yaptırdığımda özellikle dedelerini,annannelerini,babannelerini anlatmalarını şart koşuyorum çünkü onların anlatılacak çok güzel öyküleri olduğuna inanıyorum,okusalardı,eğer onlara imkan verilseydi çoook güzel yerlerde olacaklarına inanıyorum.Ha bu arada öğrencilerimin de bu konuda şahane çalışmalar ortaya koyduklarını da söylemeden geçemeyeceğim :)
    Annem daha kendisi genç kızken bulduğu bir kumaştan bir gömlek dikmiş el dikişi ile,bunu nasıl diktin diye sorduklarında,kafamdaan demiş.Sonra evlenip beş çocuk sahibi olunca onlara dikmiş dikmiş giydirmiş.Canım annem biz çocuklarına öyle güzel elbiseler dikerdi ki komşular hep sorardı,anneniz terzi mi diye.Diker,üstünü işler,süslerdi hep.Annemin pratik olarak biçtiği dört parça eteğin kalıbını komşular ister ,gazete kağıdına kalıbını çıkarırlardı,Kloş etek kalıbının nasıl çıkarıldığını taaa çocukluğumda  öğrenmiştim annemden.Annemim böyle marifetli olduğunu gören babam ona emektar sınger makinasını almış.O zamana kadar olan dikişleri el dikişi ile dikmiş.(Benim makinamı da babam ben lisedeyken almıştı.)
     Ah o sınger makinasının dili olsa da konuşsa, başında az mı bekledim,hemen dikiversin de giyeyim  diye...Dikmekle kalmaz çok güzel örgü de örer Yaptığı işi bitirir mutlaka,yarım işlerimizi görünce bize de çok kızar.Şu günlerde örüp biriktiriyor,Kim erken giderse kapıyor örülenleri,
     Torunlarına ördüğü kabanlar hele dillere destan,içine pazen astar diker sıcak tutsun diye.Canım annemin örgü projelerinin olması beni çok mutlu ediyor,o zaman onun için daha az endişeleniyorum,diyorum ki tamam annem kendini dinlemeyecek ,hayata daha sıkı sarılacak.
     Annemin yaz kış çiçekleri,fesleğenleri olur saksıda, yine saksıda nar yetiştirir annem.Bizler de onun yetiştirdiklerine heveslenir,hemen isteriz. Elinden her şey tutar annemin...Tohumlar,fideler hayat bulur onun ellerinde ,yüreğinde...
    Güzel Allahım sağlık  versin hepimizin büyüklerine.







38 yorum:

  1. Allah sağlıklı, uzun, bol dikişli-örgülü ömürler versin annene. Maşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin,çok teşekkür ederim güzel dileklerin için :)

      Sil
  2. Allah uzun ömürler versin annenize.. maşallah diyorum.. o dikiş makinesinin aynısından anneminde var ama annem bize dikmedi kıyafetler. benim hastalığımla ilgilenmekten üzüntüden kendi de hastalandı ya. ama şimdi torununa örgüler örüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hepimizin anneleri ,için olsun bu güzel temenniler.Geçmiş olsun size de,umarım şimdi iyisinizdir,torunlar onu mutlu ediyordur şimdi.Sevgilerimle

      Sil
  3. Portreler muhteşem, örgüler muhteşem, dikiş makinesi zaten muhteşem :)) Allah uzun ömür versin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :) dikiş makinesi artık antika olma yolunda :) sevgiler

      Sil
  4. Ellerine sağlık anneciğinizin :) Rabbim sağlıklı uzun ömürler versin.Ne güzel şeyler örmüş :)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim,amin sağlıklı yaşlar alsınlar hepsi de..Bunlar fotoğraflayabildiklerim :)

    YanıtlaSil
  6. O eller opulmez mi? Allah uzun saglikli omur versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merii canımsın,çok teşekkür ederim ,sevgiler

      Sil
  7. Allah uzun ömürler versin annenize.. Onların bir gülümsemesi bizim ömrümüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım.Kesinlikle,başımızdan eksik olmasınlar :)

      Sil
  8. zamanını en iyi değerlendiren insanlar. annelerimiz, büyüklerimiz. öpüyorum ellerinden.
    bu arada dikkatimi çekti makine boyalı mı kendi rengi mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,boya değil,orjinal hali öyleydi, yaşı elli yıldan fazladır diye düşünüyorum :) sevgiler

      Sil
  9. Allah çok uzun ömürler versin ve anneciğinizi doyasıya yaşayın. Hayatta en büyük zenginlik annelerimizin varlığı.:) Onlar yoktan var edenler...varlığı ise sürdürenler...Ne kadar güzel ki, siz de onun en güzel yönlerini kendinize, düstur edinmişsiniz. Güzel günleri paylaşmanız dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Nilgün,anneme hep sorarız ,anne sana en çok hangi çocuğun benziyor diye.Ben hemen atlarım tabii,ben benziyorum,ben benziyorum diye..Anneme en çok benzeyebilmek için yarışırız aramızda,Sevgilerimle :))

      Sil
  10. Blog yayınları arasında sizinkini görmeyi o kadar özlemişim ki. Hoş geldiniz. Annenizi görünce gözlerim doldu. Tüm yaşamı, yüreği, gözlerinde ve yüzünde pırıl pırıl parlıyor. Ben hep buna inanmışımdır kalbimizin yüzümüze ve bize bakan kişide oluşan hisse yansıyacağına. Çalışmış, üretmiş, sizin gibi harika bir insan yetiştirmiş... Allah başınızdan eksik etmesin sağlıklı mutlu uzun uzun zamanlarınız olsun inşallah. Bundan önce uzun bir yorum yazdım ama hataya kurban gitti:) İkisi yayımlanmış olursa birini silebilirsiniz:) Sizi seviyorum. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fidaan canım benim çok teşekkür ederim canım.Ne güzel anlatmışsın.Gerçekten çok çalışmış ama zaten annelerin yüzde yüze yakını fedakardır,cefakardır,candır anneler.Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım,Ben de seni seviyorum,yeni yayınlarda buluşmak dileğiyle,sevgilerimle..

      Sil
  11. Ah canım anacığım Allah sana sağlıklı, sıhhatli, huzur dolu uzuuunn ömürler versin. O güzel ellerin dert görmesin. Bende bugün anacığımı Akçaya uğurladım. Burnumun direği sızladı. Hocam Allah annenizi size bağışlasın. Hepimizin annelerini bizlere bağışlasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiinnn sevgili Funda,sen de güle güle kavuş anneciğine.Allah başımızdan eksik etmesin onları,uzak da olsalar varlıkları yetiyor yüzümüzü güldürmeye.Sevgilerimle

      Sil
  12. Ne güzel, ne mutlu size ve kocaman bir maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Begüm,sevgilerimle :)

      Sil
  13. İnanamıyorum upuzun bir yorum yazdım, bitiremeden uçup gitti :( Ben hangisini anlatayım, nasıl anlatayım bir daha? Ah teyzeciğim ellerinden öpüyorum. Harika iç dünyanı eldivenlerden, hırkalardan dünyaya sebil etmişsin. Ellerin dert görmesin, uzun yıllar ör, dik, giydir, sevindir. Senin kıvırcık kızın da aynı senin gibi içi dolu bir kadın. Biz onu seviyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of yaaa,senin o uzuuuun güzel yorumun nasıl uçup gider :( bazen bana da oluyor,uzun uzun yazıyorum,sonra yayınlanamıyor,bütün hevesim gidiyor ) Çok teşekkür ederim sevgili Nurten.Ne güzel şeyler yazmışsın ,çok mutlu oldum,bu güzel düşüncelerinizi ileteceğim anneme,çok mutlu olacak.Torunların siparişleri çok,eldiven isteyen,şapka,çorap isteyen..Şimdilerde onları örüyor.Ben de sizi seviyorumm.Sevgilerimle

      Sil
  14. O maharetli ellerinden öpesim geldi annenizin. Anadolu kadnı böyledir işte, okutmazsanız da zekasını ,yaratıcılığını ilmek ilmek işler. Belli ki size de el vermiş. Çok şanslısınız çok. Saygı ve sevgilerimle nice ömürler diliyorum sağlıkla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,ileteceğim anneme.Çok doğru söylüyorsunuz,engellendikçe yaratıcılıklarını işleriyle ortaya koyuyorlar.Zaten ben durmadan anneme en çok benzeyen benim diye ,diğer kardeşlerimi kıskandırmaya çalışıyorum.Sevgilerimle ,kalın sağlıcakla :)

      Sil
  15. Maşallah teyzeme daha uzun yıllar üretmeye devam etmesi dileğimle sevgiler.... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim amiiin diyorum.Sevgilerimle

      Sil
  16. Yazınızı baştan sona kadar okudum öyle güzel anlatmışsınız ki annenizi okudukça kendi annem geldi gözümün önüne allah onlara sağlık versin başımızdan eksik etmesin♡♡♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,annelerimiz candır değil mi,,güzel dualarınız için amin diyorum,eksikliklerini göstermesin rabbim .Sevgilerimle.


      Sil
  17. 'Anam anam canım annem' Ne diyebilirim ki canım kardeşim eline , emeğine , gönlüne sağlık.Canım annemizi bir hoş sada bırakacak şekilde sayfada yer ayırdığın için ,özlemimizi kıyısından köşesinden dindirdiğin için yüreğinine sağlık diyor sana kolaylıklar diliyorum. Bu arada yeteneklerin , herhangi bir olayı tasvirinde anneme birebir benzediğin aşikar, biz buna ne diyebiliriz ki.Haydi sana kolay gelsin -{-@Hatice Şenol Adıgüzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ederim beğenmene sevindim,İkimize diktiği önden düğmeli ,dört parça kot etekleri hatırlarsın,dikişlerini ve düğmelerini kırmızı ile yapmıştı ,çok severek giymiştik,sonra boyumuz uzayıp da etekler kısa gelince kırmızı kumaştan fır fır yapmıştı,bir zaman da öyle giymiştik( şimdi DIY diyorlar ) Beğendiğin için mutlu oldum.İnanıyorum ki annelerin yüz de yüzü böyle fedakardır,cefakardır,sevgiler canım :))

      Sil
  18. bayıldım, o içi pazen monta, eldivenlere, anneciğinin o gülen yüzüne, analarımızın kalan ömürlerine, sağlıklar ve huzurlar dolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil olan benim oğlumunki,şimdi o üniversiteye gidiyor,ben saklıyorum onları ...Bu güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  19. O kadar doğru söylediniz ki annelerimizin eğitim almış olsalardı çok güzel yerlerde olacakları hakkında... Benim annem de dikiş ve örgü uzmanıdır. Örgüdeki tasarım ve renk uyumları müthiştir. Her zaman harcandıklarını düşünmüşümdür. İyi ki böyle üretken annelerin kızlarıyız:))) Allah onlara sağlıklı, mutlu nice nice yıllar nasip etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç eğitimini almadıkları,internet nedir bilmedikleri halde tasarım ve renk uyumunu kendi kafalarından oluşturuyorlar değil mi,annem kendi de hep üzülür ,keşke okutsalarmış bizi diye...Bence de çok şanslıyız,aminn diyorum güzel dualarınız için :)) sevgiler..

      Sil
  20. Ne güzel yazmışsınız, üstüne diyecek kelime bulamıyorum.
    "Güzel Allahım sağlık versin hepimizin büyüklerine." Amiiin.

    YanıtlaSil