18 Şubat 2015 Çarşamba

ELLİ (50) YILLIK VİNTAGE MANTOM VE HİKAYESİ

     Yıllar önce okul arkadaşlarımdan birine yaptığımız  bir ev gezmesinde ,kapıdan içeri girdik baktım vestiyerde asılı bir renk cümbüşü,o güne kadar hiçbir yerde görmediğim türde bir manto asılı,öyle bakakaldım.İçeri girdim hemen o muhteşem şey kiminn diye sordum,baş müdür yardımcımız Fikriye Hanım(altmışlı yaşlarda idi o zaman)  benim dedi..O nasıl şahane bir şey öyle dedim,al senin olsun dedi.....Ne nasıl yani şimdi o benim mi,şaka mı bu...Yok yok şaka değildi...Manto birkaç gün sonra bana teslim edildi (Hazır değil, Terzi Ali vardı,ona diktirilmiş)
      Fikriye Hanım... O bir hanımefendi,hoş görülü,son derece kibar,,hiç evlenmemiş ,kendini mesleğine adamış,tam bir eğitim gönüllüsü...
      Gençlik günlerini ondan dinlemeye bayılırdım hep.O zamanlarda dikiş moda,ünlü terziler,ünlü kumaşçılar var..1960'lı yıllar etek ceketlet(döpiyes),elbiseler,şık mantolar...Evden çıktığında hep merak ederlermiş ,Fikriye Hanım bugün ne giydi diye..
        Fikriye Hanım bulunduğu yere güzellik götüren insanlardan,sokağa bir çıksın her yerden öğrencisi çıkar. hastaneye yolu düşsün hocam hocam diye ona nasıl hizmet edeceklerini şaşırır öğrenciler...
         1960'lı yılların ciltlenmiş şekilde model kitaplarını verdi bana ,nasıl güzel modeller,eskinin modasını daha çok seviyorum aslında...Yazın ziyaretine gittim,o istemese de bir öz çekim gerçekleştirdim kendisiyle...
         NOT:Bu fotoğrafları oğlum çekti,boş sokaklarda, buz gibi bir havada yok şurda çek,yok burda çek derken çok eğlendik,bir de çok komik bir şey yaşadık:İki genç  aralarında konuşuyorlar ,biri diyor o diğeri diyor o değil,geri döndüler yok yok o değil dediler ...Biz de çok güldük tabii...Ah manto sen nelere kadirsin ve ne kadar klassın ki ünlü biri bile zannedildim....:)))
          Benim gibi bir vintage tutkunu arkadaşımın da bugün öğretmenler odasına girer girmez yıllar önce benim verdiğim tepkinin aynısını vererek onu çalmalıyımmm  dediğini duydum....
             İşte bir bahane ile yüce gönüllü Fikriye Hanımcığımı da hatırlamış oldum,onun için sağlık diliyorum.
           .






41 yorum:

  1. Ne mutlu size böyle gönlü güzel insanlarla karşılaşmış feyz almışınız... Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne feyz almak,şanslıyım gerçekten...Teşekkürler..Sevgiler :)

      Sil
  2. Fikriye hanımın "bunduğu yere güzellik götürmesi" cümlesi şu anda böyle insanlara ne kadar çok ihtiyacımızın olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Hergün katliam haberleri karşımıza çıkarken böyle güzel insanların olması topluma örnek olması ne güzel. Allah'ü Teâlâ ona uzun ömürler versin. Onun gibi güzel örnek insanların sayısını çoğalsın. Manto bir harika. Ne varsa eskilerde var. Zerafet, şıklık, özen, uyum. Pozlar da süper. Size çok yakışmış. Güle güle kullanın çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şebnemm ,gerçekten öyle onun bulunduğu yerde mutlaka bir zarafet vardır,güzel öğütler verir insana,karşısındakini yüceltmesini bilir...Çok teşekkür ederim,güzel duaların için ve beğeni için...Hoyrat insanlar çoğalmasın lütfen...Duyarlı,medeni,karşısındakine saygı duyan asil insanlar çoğalsın...Bugün yine bütün bu özellikler için öğrencilerime çok çok öğüt verdim....Sevgiler

      Sil
  3. Fikriye Öğretmenim'in ellerinden öpüyorum. Bana kendi ilkokul öğretmenimi hatırlattı. O da hiç evlenmemiş, annesiyle yaşayan bir hanımdı. Bayramlarda el öpmeye giderdim. Çok memnun olurdu. Maaşını aldığında bize bir torba fındıklı şeker alır, dağıtırdı. Aynı mahallede oturduğumuz için, özellikle kışın, onunla birlikte bir sürü arkadaşım, evlerimize kadar yürürdük. İlginç bir şekilde ailemizle de hep bir ilişkisi olmuş, sonradan öğrendik. Babamın öğretmen olan dayısıyla aynı okulda çalışmışlar, yine babamın diğer dayısının çocuklarının da öğretmenliğini yapmış. Son olarak da emeklilikten önce annemin dayısının kızını okutmuş. Görümcemin ise yan bloktan komşusu olmuş bir dönem. Görümcemin kızını balkondan balkona çok severmiş. Biraz büyüyüp sokağa çıktığında ise ona bir çantasını hediye etmiş, oynasın diye. Hakikaten de seneler sonra çok sevgili Asriye öğretmenimden hep bir şekilde haber almış oldum ama o çoktan bu dünyadan göç edip gitmişti.
    Mantoya gelirsek: Çok güzel bir kesim, çok güzel bir kumaş ve çok güzel bir manto. İyi günlerde giymeni diliyorum.
    İyi ve özel bir insan olmak böyle bir şey işte. İnsanların bir beklentisi kalmadığında bile, hatta öldükten sonra bile hep iyi anılmak... Allah herkese bu şekilde sevgiyle hatırlanmayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nurten,onlar elleri öpülesi öğretmenler gerçekten...İsmi de ilginç öğretmeninin Asriye,o çocukluk günlerimizde nasıl hoşumuza giderdi öğretmenlerimizin ilgisi...İlk okul günlerimiz bir başkaydı tabii...Çok teşekkür ederim beğeniler için. :)) iyi insan olmak,çok önemli yaa...Kendi çocuğu yok ama yüzlerce çocuğu var ,öğrencileri ona hiç vefasızlık yapmadılar,ziyaretlerini ihmal etmezler,tedavilerini yaparlar,sürekli ararlar ne mutlu ona değil miii...Sen de bir öğretmen çocuğuymuşsun ne güzel...Güzel dileklerin için de aminn diyorum ...Sevgilerimle

      Sil
    2. Yanlış aanlaşılmışım, babamın dayısı öğretmendi. Allah daha uzun ömürler versin, Köy Enstitüsünden yetişmiş olmakla her zaman gurur duyardı. Epeydir görmedim kendisini, son derece aydın bir insandır. Benim öğretmenimin de arkadaşı oluyormuş. Ama bütün bu bilgiler, ben mezun olduktan sonra ortaya çıktı :) O zamanlar ne kayırılmaya, ne birinin yeğeni olmaya gerek yoktu. Hey gidi günler hey dedirtiyor insana :)

      Sil
    3. Ben yanlış anlamışım aslında ,yoksa sen gayett güzel anlatmişsın,bir de yanlış yazmışım zaten Gizli Dikiş arkadaşım yazmış..Bir de edebiyat öğretmeni olacağım :)))) Sağlık diliyorum dayına,Köy Enstitülerinden yetişenler çok başkaymış,keşke devam etseymiş..Eğer o zamanlar bilseydin çok hoşuna giderdi,ayrı bir gurur duyardın( bu hoşa gitme kayrılmakla ilgili değil tabii) Orta okuldaki öğretmenlerimizin bizim mahallede oturmasını bile mutluluk sebebi saydığımız zamanlardı... Sevgiler

      Sil
  4. Ne mutlu size de, öğretmeninize de! Kaban da gerçekten çok güzelmiş, renkleri de kesimi de tam size göre :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giydiğimde çok mutlu olurum hep,beğenmene sevindim,kesim şahane gerçekten...O bana verdiği model kitabında böyle modeller öyle çok ki aslında onu da fotoğraflamak istiyordum ama nereye kaldırdıysam bulamadım,bulunca tanıtacağım artık... Sevgilerr

      Sil
  5. Ayşe
    Manto ayrı güzel .içindeki güzel . hikayesi güzel .bu kadar güzelliğe maşallah demekten başka söz bulamadım :)
    Başka ne diyebilirimki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ayşe,bütün güzel sözleri söylemişsin zaten,daha ne olsun :))) mutlu oldum,sevgiler..

      Sil
  6. ya bu çok güzel bir hediye :))) güle güle ve hep fikriye hanımı hatırlayarak giyiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence dee ...Bu giysiler sandıklarda beklemesin lütfen,hediye edilsin...Vintage modası var çünkü :)) Teşekkürler..

      Sil
  7. nasıl güzel bir manto, cidden bayıldım...

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten manto Fikriye Hocamızın zerafetini, ruhunun zenginliğini yansıtıyormuş. Böyle yüce ruhlu bir insanı tanımış olmak ne büyük bir şans. Bu arada aramızda kalsın. O manto da çalınabilecek kadar güzelmiş. Size ve Fikriye Hocamıza sağlıklı ve güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle,çevremizde böyle yüce gönüllü insanların olması lazım,öyle insanlar yoksa biz öyle olalım diyorum,örnek alınası insanlar çoğalsın lütfen,bencillik yok olsun,güzellik çoğalsın...Çok teşekkür ediyorum.. O zaman iyi sahip çıkayım :)) sevgiler...

      Sil
  9. Ne hoş bir hikaye. Ne gönlü zengin insanmış Fikriye hanım. Kaldı mı böyle insanlar ya. çok da güzelmiş hakikaten manto. Pozitif etrafına neşe saçan insanlara bayılıyorum. beni yoranları hiç sevmiyorum. aslında ben de öyleydim etrafına ışık saçan cinsinden, ama biz öğretmen camiasında ne canavarlar var. O ışığım azaldı yorgunluktan:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlü çok zengindir,bir taziye mi var,ya da güzel bir kutlama mı hemen tepsi tepsi su börekleri,baklavalar yaptırır,gönderir hiç ihmal etmez bu incelikleri..Hep onore eder insanı,yaptığın bir çalışmadan övgüyle söz eder ,yüceltir seni...Çok önemli tabii bu özellikler...Şimdi idarecilerimiz o kadar zor övgü sözleri söylüyorlar ki...Yoranlar,hazmedemeyenler,taklitçiler neler neler....Aslında pes etmemek gerekir,görmezden gelmeyi başarmak zor ama gerekli,yoksa enerjini emiyorlar....Lütfenn izin vermeyin sizi tüketmelerine,beceriklisiniz çok,...Ben bu düşmanları başarılarımla elde ettim diyordu bir sözde....Sevgiler :))

      Sil
  10. Çookkkk güzelmiş, bayıldım, çok beğendim bu kabanı. Fikriye Öğretmen de nasıl tatlı o fotoğrafta, içten, sevimli ve dopdolu, belli, kocaman öpücükler ona...Bir de size teşekkürler, sözlüğüme kazandırdığınız yeni terim için, "etek ceketlet", çok tatlı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha çok hoş,çok güldüm ceketlet mi yazmışım,yazdıktan sonra dönüp tekrar okumayı hiiiç sevmiyorum ,ah ah bir de öğrencilere kızarız kontrol etmiyorlar diye...Düzeltmeyeyim bari ,öyle tatlı kalsın :)) Ah tanısan nasıl seversin onu bilsen,gerçekten çok tatlıdır ...Sevgiler..

      Sil
    2. :))) Ben de döpiyes için başka bir kullanım olarak düşünmüştüm, hoşuma gitmişti :)) Olsun, o artık benim için hep etek ceketlet olarak kalacak, sizden hatıra ;)

      Sil
  11. Ay Fikriye Hocam, Biz ortaokuldayken okulumuzun müdür yardımcısıydı. Çok tatlı bir bayandı. Herkese kızmadan sakin sakin cevap verirdi. Ya ne günlerdi Hocam. Ben okulumu her anlattığımda arkadaşlarım şaşırır. Aile gibiymişiz gerçekten. O sıcaklık, o samimiyet. Her yerde bunu aradım ama yokmuş. Ve bizler çok şanslı insanlarmışız ki bir araya gelme şansını yakalamışız :) Bir kaban insanı nerelere götürüyor :) Kaban güzel, içindeki ondan güzel, onu diktiren de tatlı mı tatlı, fotoğraflar güzel. Daha ne olsun. Günüm aydınladı :) (SAL'den Sevda :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy çook mutlu oldum tanıdık bir ses duymak,Fikriye Hanımı tanıyan bir ses duymak mutlu etti beni,Benim eksik bıraktıklarımı da sen tamamlamışsın...Gerçekten SAL'da bir aile gibiydik,kadın nezaketi,inceliği bir başka tabii...Ben de hep anlatırım o günleri ,sizler çok güzel öğrencilerdiniz,okulumuz,velilerimiz hep çok özel ,çok güzel insanlardı...Ben hala buluşur,sohbet ederim öğrencilerimle...Evet bir manto bizi nerelere götürdü,zaten güzellikler ayrıntılarda gizlidir...Sevda dersine girdim mi bilmiyorum ama çünkü Sevda diye birçok öğrencim vardı çok mutlu ettin beni,sevgiler diliyorum,öpüyorum seni...

      Sil
    2. Merhaba Hocam. Dersimize gelmediniz, eşiniz tarih dersimize girmişti :) Ancak sizinle birçok ortamda bulunma şansımız oldu. Facebook'dan arkadaşınızım :) Blogunuzu da bu sayede takip ediyorum :) Her zamanki cıvıl cıvıl sesiniz kulaklarımda okuyorum yazdıklarınızı. Enerjiniz hala aynı ;) (Maşallah tabi ki)

      Sil
    3. Canımm,sanırım bildim,mutlu oldum..SAL'dan gelen her ses mutlu eder beni,enerjimiz hiçç bitmesin,yoksa hayat çekilmiyor,her şey nasıl da can yakıyor....Mutlu olmak için sebepler üretiyorum çoğu zaman...Öpüyorum seni

      Sil
  12. Dünyada demek ki Böyle Fikriye hanımefendi gibi örnek insanlarda varmış. Ne mutlu size hocam, o eşsiz insanın hediyesini taşıyorsunuz. 1960 ların ciltlenmiş moda kitapları da zaten değeri ölçülmez bir hediye.Allah kendisine sağlıklı, uzun ömürler versin. Güle güle, iyi günlerde giyin mantonuzu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel insanlar var,çoğalsın lütfen güzel insanlar ...Herkese iyi mesai arkadaşları ve arkadaşlıkları diliyorum.İyi düşünelim,iyilerle karşılaşalım.Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim Funda :))

      Sil
  13. Ne hikayeler vardır Fikriye hanımda ne anılar ne anılar. Nasıl da zevklidir dinlemesi. Allah uzun sağlıklı ömürler versin kendisine. Sizde böyle güzel bir insanla tanıştığınız için çok şanslıymışsınız. :) Montta bir harika kesimi kumaşı çok güzel güle güle giyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo anı çok dinleyen lazım...Çoğu insan dinlemekten hoşlanmaz ama ben seviyorum dinlemeyi...Aminn diyorum duaların için,teşekkür ederim Sevgili Hande :))

      Sil
  14. ama renkleri duruşu gerçekten şahanee :))

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir mantoymuş ama ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, on yıla yaklaşmıştır ,ben de gözüm gibi bakarım,hatırası büyük ..

      Sil
  16. Manto güzel de hikayesi daha güzel öğretmenim.. Fikriye hocamın dersine girmek nasip olmadı bana. Adını duyardık ama.. Gerçekten çok değerli bir öğretmen olduğunu şimdi daha iyi anladım. Sizin gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,emekli olmuştu demek ki yetişemediniz ona ,tanısan çok severdin zaten...Öpüyorum seni ve tatlı kızını :))

      Sil
  17. ne çok güzellik var bu paylaşım da, öğretmeniniz, size emanet ettiği palto, emanet diyorum, çünkü, eşyaların bir ömrü ve yolculuğu olduğuna inanıyorum. bazıları tahta bezi oluyor, bazıları da ömürlere eşlik ediyor. oğlunuzun sizi gördüğü göz ne kadar güzel, bu karelere de yansımış. bizimle paylaşmanız da ayrı bir güzellik. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız katılıyorum söylediklerinize,günü geldiğinde ben de emaneti kıymetini bilecek bir gönle teslim edeceğim..Hazır olan giysileri elden çıkarmakta pek tereddüt etmiyorum,bazılarını ben de yer bezi yapıyorum amaa el emeği olanları,gözden çıkaramıyorum,nasıl çıkarayım ilmek ilmek dokundu onlar...Oğullarımın eşleri vintage sever umarım :))Ben de güzel yorumunuz için teşekkür ederim :))

      Sil
  18. manto çok güzel ee böyle güzel bir mantonun sahibesi de güzel gönüllüymüş şaşmamak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Neva nur,,güzel gönüllü insanlara saygılarrr :)

      Sil