1 Aralık 2016 Perşembe

O çocuklar büyüyecek O çocuklar büyüyecek O çocuklar.........

       Sabah ilk dersim 9B sınıfına idi,derse girdim,defteri imzalıyorum,biraz dalgınım da...İşleyeceğim konu sözcükte yapı,bir yandan da düşünüyorum ne önemi var ki bu konunun,yani çocuklar bütün ekleri kökleri ezberleyecekler,hangisi çekim eki hangisi yapım eki şıp diye bilecekler,eeee ne olacak sonra....Mezun olup iş hayatına atıldıklarında imza yetkilerini satıp her şeye onay vereceklerse,çürük inşaatlar yapıp malzemeden çalacaklarsa,işlerine öyle geldiği için yanlışa yanlış demeyeceklerse...ne önemi var ki sıfatın zamirin
       Oysa bu çocuklar kompozisyonlarında hayallerini anlatırken .ben büyüyünce doktor olacağım,haftanın bir gününü yoksul insanlara ayırıp,onları muayene edeceğim,eczacı olacağım parası olmayanlara ilaç dağıtacağım ve daha neler neler demiyorlar mıydı....Düşünüyorum da biz nerde hata yaptık,neyi eksik yapıyoruz..Neden her şey elimizde kalıyor...Neden iş ahlakını,profesyonelce davranmayı ,taraf tutmadan doğruları savunmayı başarmıyoruz...Neden neden nedenn
Bugün sabah Aladağ'a ağlarken çocuklarla da dertleştik işte böyle , çok da güzel anladılar beni,benim göremediklerimi onlar tamamladılar,onlardan söz aldım büyüdüklerinde iş ahlakını kaybetmeyecekler ve erdemli insan olup güzel işlere imza atacaklar....
       Haaa sözcükte yapı konusu da kaldı haftaya,olsun telafi ederiz onu nasıl olsa ama erdemli olmayı ve erdemli kalmayı telafi edemeyiz....





NOT:Başlık Edip Cansever'in Mendilimde Kan Sesleri şiirinden

8 yorum:

  1. Ah ne de güzel yazmissin be hocam...

    YanıtlaSil
  2. Ne de güzel demişsiniz ♥
    Sizin gibi öğretmenler çocuklarımızı hep aydınlatsınlar inşallah..

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsınız, ama malesed hayeller ve gerçekler çok farklı yaşantılarımızda. Yaşama hırsı, zengin yaşama hırsı insanların gözünü kör eder oldu. Yeni nesile bakıyorum, bi giydiklerini bidaha burun kıvırıp giymek istemiyorlar. Ya çok alınmasından yada medyada kolay gibi gözüken ama aslında onlarında çalışarak elde ettikleri yaşantıların kısa yolundan sahip olmak istiyorlar. Son zamanlarda dizilerin hepsinde gencecik insanların altında aon model arabalar, herkes villada oturuyor, sanki gerçek yaşamlar hep böyle gibi lanse ettiriliyor. Gençlerde sanırım böyle nasıl kolay yaşarım çabalarında erdemlerini düşünmeyip hırsla ne kolaya geliyorsa onu yapmaya çalışıyorlar. Ayy çenem düştü ama iki evladım var ve bende her anne gibi iyi mutlu olsunlar isterim ama ahlaklı bir şekilde, dürüstçe,elindekiylw yetinmeyi bilsinler isterim. Dediğiniz gibi, erdemli olmayı öğrenmek zor, sıfatları zamirleri öğrenirler ama inşallah iyi insanlar dürüst insanlar olarak yaşarlar...

    YanıtlaSil
  4. O büyükler ah o büyükler; Öğretmenim bizim ki bir yere kadar...
    Başka kolay modellerde var ne yazık....!
    Masumiyet çok kolay kaybedilip,çok zor elde edilen bir duygu ve meziyet maalesef...
    Duygularını anlıyorum,sen hep sağlıkla çalış öğretmenim...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ahhh ki ne ahh öğretmenim yüreğimizin derinlikleri ciğerimiz yanıyor kavruluyor, avuç kadar bebeleri bile koruyamıyoruz bu adalet mi?sen eğitimini mükemmel versende eğitim hayatından başka yaşanılacak başka bir hayat sürecide var ailelerin dışında devletin de yapması gerekenler var hani nerde??? yapılması gereken sorumluluk nerde????hep acımı duyacağız hiç güzel birşey duymaya hakkımız yok mu??????isyan etmekten bıktık valla.

    YanıtlaSil
  7. Kucukken yokluk cekiyorlar, yoklugun kiymetinde herkese yardim edeceklerine soz veriyorlar. Ama 1à kiside 2'si ancak tutuyor bu sozunu. Cunku ne yazik ki zaman ve gecim eskiye oranla daha cok alternatifli ama daha cok calismak gerektiriyor. Insanlar kendilerine yetiremiyorlar ki baskalarina yardim edebilsinler. Birde cocukluktan itibaren bir doyumsuzluk var. Oda yine ebeveynlerden kaynakli. Ben yokluk cektim cocugum cekmesin psikolojisi ile cocuk doyumsuzluga alistiriliyor. Boylece cocuk ben bana demeyi ogreniyor. Sonra bu cocuk niye bu kadar "Benci" deniyor.:((

    YanıtlaSil
  8. Emekli bir öğretmen olarak bazen ben de soruyorum nerede hata yaptık diye...Bundan sonra takipteyim.Sevgiler

    YanıtlaSil