19 Eylül 2016 Pazartesi

HEYECANLI ÖĞRETMENİN İLK DERS GÜNÜ :)

     Merhaba sevgili blog arkadaşlarım,sayfa dostlarım,dikişsever kankalarım  :))) Zor ,zorlu,yıkıcı,üzücü bir yaz tatilini geride bırakırken yine umudumu yitirmek istemedim.(gencecik, çok başarılı rehber öğretmenimizi trafik kazasında kaybettik,ülke olarak yaşadıklarımız ortada....) Gülten Akın'ın bir dizesini kazıdım aklıma ''Karayı kaldırın mavi koyun umudumu yitirmedim''dedim.
    Okulum açılacak ,öğrencilere kavuşacağım diye çook heyecanlıydım,kendime ciciler diktim,bayram çocuğu sevinciyle akşamdan koydum baş ucuma :))
     Yarım şalvar pantolon  ve üzerine bluz diktim.Aslında geçen hafta da aynı modelin farklı rengini dikmiştim deneme olarak, baktım hoşuma gitti ,hemen farklı rengini de diktim.( diğeri ; yeşil pantolon,siyah buluz)

 Bu vizon renkli keçe kumaştan da salaş bir yelek dikeceğim üstüne,o da sonbaharlık olsun,renk uyumunu ,mavilerin içindeki o kahvemsi rengi çok beğendim..
hep şal desen,her zaman şal desen
 Geçen yıllarda pazardan  beş liraya 3xL bir elbise almıştım kumaşını kullanırım diye,işte o kot kumaştan diktim bu bluzu,kollarına renk katmak istedim ,yine evdeki kumaşlardan buldum bu parçayı,yakasına biye yaptım içe döndürecektim ,baktım orda da renk güzel durdu,yarım santim yukarı çıkartarak diktim..


 Kolyelerle biraz daha renk katıp bordoyu tercih ettim,ve özellikle uzun kolyeler kullandım...
 Pantolona üşenmeyip cep de yaptım :))
Ayakkabı da topuklu mu düz mü giysem diye karar verememiştim ,sabah topuklu botları giydim
xxxLarge elbise :)))) neydiiii ne olduuuu



Mutlu mutlu gittim okula,derse girer girmez üç sözcüğü yasakladım,o kadar çok kullanılıyor ki,her cümlenin karşılığı aynen ,aynen ,aynennnn......
ve yine çok önemsediğim fikri hür ,irfanı hür,vicdanı hür nesiller yetiştirebilmek için özgürlüğün anlamı,hiç kimseye biat etmemenin önemi,cumhuriyetin,demokrasinin önemi,okumanın,kendini yetiştirmenin önemi ve daha neler neler.....çok çalışmam gerek çooookkkk

AYNEN
ATIYORUM
ŞAAPTI,ŞEYETTİ
BAŞKA ÖNERİNİZ VARSA HEMMEN YASAKLARIM


24 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şeydaa,ben de çok sevdim :)

      Sil
  2. Hayırlı olsun yeni eğitim öğretim yılı :)

    Kıyafet de harika gözüküyor yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Handan,iyi bir yıl olur inşallah,geleceğimizin teminatı gençlerönemli hem de çok önemli :)

      Sil
  3. Merhaba! Yeni eğitim-öğretim yılı hayırlı olsun herkese! Cicilerinizi çok beğendim :) Yasakladığınız kelimeler beni de günlük hayatta sıklıkla kullanıldığı için rahatsız ediyor. Bir de "yani" var pek hoşlanmadığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begümmmm merhaba nerdesin sennn,terzi Begümümüzü daha çok görmek istiyoruzz :))kelime hazineleri tükenmiş,bütün cümlelerin karşılığı aynenn,yerine neler getirebileceğimizi konuştuk çocuklarla...Bir de şu var aynen dediğin her konuda demekki her konuşulana katılıyorsun,hiç mi bu konuya eklenecek bir şey yok,hiç mi muhalefet edilecek bir konu yok,her şeye katılmak da neyin nesi....Neyse bakalım ne kadar etkili olacağım ,evet (yani) sözcüğü de var,elbirliği ile mücadele edelimm :)

      Sil
  4. Nuraycım renkler de yazı da beni benden aldı. Öncelikle bluzun bir kalıbı var mı, kendin mi kalıp çıkardın? Sonra buradan bakınca yaka çok açık gibi duruyor, üzerinde bir görelim de burda kalıbıysa Afyona göresini uyarlayalım :) Son olarak ise güzel Türkçemizin bozulmasıyla ilgili hassasiyetine canı gönülden katılıyorum. Bu konuyla ilgili kendi bloğumda bir yazı paylaşmıştım ben de. En nefret ettiğim kelimeler "aynen, yani, nokta-noktasında, anladın mı ve gereksiz yere kullanılan kesinlikle" demiştim ve sen de "atıyorum" kelimesiyle katkıda bulunmuştun. Bu yazı üzerine zaten seninle de epeyce dertleşmiştik. Gündem o kadar ağır ki bizim şu hassasiyetlerimiz fantezi kalıyor zaman zaman. Bu konularda konuşmasak özellikle gençler farkına bile varmadan aynı hatalarda ısrarcı oluyorlar. Çok acı olan da bu. Neyse, inşallah daha iyi günlerin sancısıdır bu çekilenler. Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurtencim çook teşekkür ederim canım :) kalıpları paylaşmayı ihmal ettim ..Bluz mart 2016 burdasında olan reglan kollu elbise olarak tasarlanmış model,ben kısa tutarak bluza çevirdim,yakası aslında son derece kapalı,ben daha önce siyahını diktim onda kalıba sadık kaldım,bunda biraz değiştirdim ama bu da fena değil, bugün fotoğraf işini halledemedim yoksa biliyorsun pek severim fotoğraf çektirmeyi ama enn kısa zamanda :))) pantolonumu da çook sevdim o da Crezion dergisinden yarım şalvar bir model,Nurten arkadaşlarım da çok beğendi,epey iltifat aldım ... Sen de bu konuda çok hassasın biliyorum ve daha önce yazında çok da güzel ifade etmiştin,elimizden gelen ancak bu ,ne kadar başarılı olursak kardır ...Konuşacak çok şey var Nurten...söylesem tesiri yok sussam gönül razı değil.....sevgilerimle

      Sil
  5. Aynen lafı bizim evde de yasak en sinir olduğum kelime... Süper bir takım çıkarmışsınız ortaya ellerinize sağlık;)) ÖĞRETMENLER NESİL SİZLERİN ESERİDİR M.K.ATATÜRK Saygılar hocam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşa Aycan, ama yasaklar etkili olmaya başladı,çocuklar dikkat etmeye başladılar,ama öğretmenim diğer öğretmenlerimiz de kullanıyor diyorlar :)) Dedim size derim ama onlara diyemem yavrucuğum ...Teşekkür ederim beğeni için canım,sevgiler benden :)

      Sil
  6. Heyecanli ogretmene bir selam da benden gelsin:)) Cicilerin pek bir cici, yine en chic ogretmen olacaksin.
    Su Turkce'yi kotu kullanan herkesi yasaklarmisin rica etsem?
    Ozellikle konusurken devrik cumle kuranlari, yazisirken sesli harfleri yok edenleri!!!!
    Optum en kocamanindan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlüdeeee özledim muhabbetleri,geçen eski yayınlardan birini okudum da yaptığımız sohbete bayıldım,neyse kış geliyor bol bol dikip yazışacağız :)) sen yeter ki iste yasaklarım ben kıss:))Elimizden geldiğince mücadele edeceğiz sonuna kadar...Ben de seni çook öpüyorum teşekkür ediyorum

      Sil
  7. Öncelikle her yeni gün umudu gibi yeni eğitim yılıda umutlarla bezensin sevgili öğretmenim.
    Değerli öğretmeninizin kayıbına üzüldüm.Allah rahmet eylesin.çok zor bir durum,Yakınlarına Allah yardımetsin.

    Kıyafetlerin çok şık ve yakışır bir durumda ellerine sağlık.
    Sevgilerim le...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Merih çokk teşekkür ederim,amin arkadaşım aminn,çok başarılı ,güzel kalpli bir arkadaşımızdı :(( Öpüyorum senii ..

      Sil
  8. Bluz harika olmuş, renklerde çok uyumlu ve göze çok güzel görünüyor. İnşallah iyi günlerde sağlıkla, sıhhatle giyin güzel giysilerinizi :) Öğretmenlik ne kutsal ve ne kadar zor bir görev. Bizler temelini attıktan sonra evlatlarımızı siz saygıdeğer öğretmenlerimize emanet ediyoruz. Yeni öğrenim ve öğretin yılınız hayırlı olsun, öğrencilerinizin ve tüm öğrencilerimizin zihni açık, öğrenmeye hevesli olduğu bir yıl olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve değerli dilekler için çook teşekkür ederim.Çok haklısın,çocuklar bize emanet,ve bu emanete gereken önemi göstermek de çok büyük bir sorumluluk.Bugün öğrencilerimi bir sergiye götürdüm,ufukları açılsın ,sanatı sevsinler ,hoyratlıktan cehaletten uzaklaşsınlar istiyorum...Aşkla yapacağım mesleğimi emekli olana kadar :))

      Sil
  9. Bluza bayıldım, eline sağlık!
    Yeni öğretim yılı çok başarılı geçer umarım tüm öğretmen ve öğrenciler için.
    Yasaklar konusuna telaffuz da dahil mi örtmenim? Bu ara beni ennn çok rahatsız eden şu kelimeleri yayarak konuşan tipler. Geçen telefon etti biri, inan ne dediğini anlayamıyorum, her cümleyi iki üç kere tekrar ettirdim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçeee çok teşekkür ederimm,sevindimmm :))oooo onlar hepten yasak ...Adın ne diyorum ,Meeeerve diyor(telaffuzumu duymalısın ama :)))))

      Sil
  10. sevgili nuray yine harikalar yaratmışsın, çook çok başarılı olmuş, güle güle giy üstünde paralansın :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkk teşekkür ederim moon,boş durmak yok,senin pazen elbise işin ne oldu:) bu yıl dikersin belki :))

      Sil
  11. Nurayım,bir ara giremediydim bloglara,yayın yapmışsın ya sen.Hem öğrencilerini ,hem de meslekdaşlarını yetiştireceğin,güzel bir yıl geçir inşallah.Hiç acı olmasın bu sene,Cicilerin nefis olmuş,O şapkayı da taktım de lütfen,takmadıysan da,bir dahaki sefere tak ve fotoğrafla.Yasaklar tam olmuş.Düzfün konuşup yazsın keratalar.Dilekçe falan yazma dersi de olsun.Koca koca okumuş adamların yazdığı dilekçeleri görünce,sinirim zıplıyor.Doktor,mühendis,hatta öğretmen olmuş ama dilekçe yazmayı bilmeyen sürüyle insan var,sinir oluyorum.Biliyorum,müfredat denilen ne idüğü belirsiz şeyi siz öğretmenler belirlemiyorsunuz ama senin gibi öğretmenler büyük farklar yaratıyor.Görüyorum çevremde.Bu sene de yolun açık olsun Nurayım 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdacığımm,güzel doktorum çok teşekkür ederimm :)Sevdaaa şapkayı takarım takmasına da kendime pek yakıştıramıyorum,sana yakıştığı gibi yakışmıyor bana ...Ama çok seviyorum şapkaları da,bir de kafam büyük bulamıyorum bir turlü tam kafama göre şapkaa :)) Valla bu sene kararlıyım hem de lise 1'leri aldım ki bu sene onlara güzel bir temel kazandırayım...Abim de aynı şeyi söylemişti siz bunlara dilekçe yazmayı öğretmiyor musunuz diye...Lise ikinci sınıfta her ayrıntısıyla öğretiyoruz,örnek yazdırıyoruz,bir de sınavda da soruyoruz,önemini anlatıyoruz,bizde süreç böyle heralde diğer öğretmenler de aynı şekildedir...Bu yıl anlattıklarımın tam öğrenildiğinden emin olmak istiyorum çok tekrar yapacağım ben de kararlar aldım kendimce ..umarım her şey yolundadır,sen de yayın yapmışsın,hemen gelip okuyorum :))

      Sil
  12. Canım kadar sevdiğim güzeller güzeli öğretmenim,yeni eğitim dönemini burdan kutlayamadığım için üzgünüm:(pek bir tembellik pek bir üşengeçlik yaşadığım (blog konusunda)bir kaç aydır bir türlü üzerimden atamadığım bu durumdan çok muzdaribim:( hal durumundayken sizleride zamanında takip edemiyorum ne geçer bunu da bilmiyorum.....
    Yayının başındaki paragrafta meslektaşına üzüldüm hepinizin başı sağolsun.
    Bluzun rengiyle modeliyle şahane güzel günlerde mutlulukla giyesin her diktiğinin albenisi yüksek çok beğendim.Şal deseni bende severim ama dikişi öğrendikten sonra bu kumaştan alıp bir şey dikemedim .
    Türkçemizin yanlış kullanımına şiddetle karşı olduğum halde hatta dikkat ettiğim halde bazen kullanmıyor değilim sanırım kitap okumaya ara vermemden mi kaynaklı yoksa etrafımdaki sohbetlerden mi?diye şuan kendime kızdım;) hani derler ya üzüm üzüme baka baka kararır inşallah senin uyarından sonra dahada özen göstereceğim....seni çok seviyor, güzel dikişlerinin boll olmasını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayselciğimmm bende de vardı o tembellikten biraz attım galiba,hayır bloğa ihanet edemem,etmemeliyiz,burdaki sohbet başkaa,uzun uzun ne güzel de muhabbetler ediyoruz değil mi :)) Yok Aysel yok at üzerinden şu tembelliği,yakında yoklama yapacağım hahaha öğretmenliğe bağladım yine...Canım çok teşekkür ederim,bu güpgüzel yorumun için,güzel dileklerin için,ooo daha neler dikeceğiz neler değil mi Ayselll :))

      Sil