23 Ocak 2017 Pazartesi

''KOMŞUM , KÜLÜNDEN DOĞSUN DİYE MUHABBET KAPINA GELDİM''

Başlık hukukçu şair NECATİ ALBAYRAK'ın Haiku Yazar Salyangoz adlı şiir kitabından....

En son diktiğim uzun manto ile karşınızdayım :)
   Pembe Kumaşım bloğunun sahibi dikşsever arkadaşımız iki tane dikti bu kalıpla,ben de deneyeyim dedim ve evde bol olan ve gözden çıkarabildiğim bu kumaşla denedim ilkin,sonuçtan memnun kaldım elbette...
      Çok kolay diktim,hiçbir yer zorlamadı beni,yağ gibi aktııı gitti dikişim,hemmen de giydim asla bekletmem,Tabi kolay gitmesinin sebeplerine gelirsek:1-astar yok  2-yakaya falan tela yapıştırmadım(ama kaliteli bir tela yoktu tuhafiyede,düzgün yapışmıyordu o yüzden,yoksa yapardım ) düğme yok,ilik açma derdi de yok :)) ohh mis böyle dikmeye can kurban değil mi :) Gökçee ,Ayselll duyun beni,uğraşmayın fazla...


Tamam kolaycıyımdır ama,titizimdir de arka ve öndeki çizgileri nasıl tam getirmişim bakınnn :))Cesur ve Güzel dizisinde Sühan'ın giydiği bir siyah beyazlı manto vardı çok da şık ama ne yan ne de arka dikişleri denk gelmişti ve beni rahatsız etti ,o kadar pahalıya satıyorsunuz bunlara da dikkat edin bariiii :)
Arkadaşlarla kahvaltıya geldik bu mekana (tel dolap diye bir yer Gümüşlük'te) bana tarif ediyorlar,kolunu şöyle yap,elini cebine koy,yukarıya bak...Onlara gülüyorum ,beni maymun ettiniz diye :) :)


 Kollar biraz kısa oldu ,kumaş yetmedi,kumaşın kenarındaki çizgili parçayı diktim kol kenarına,kumaş kenarlarınıdaki o püsküllü kısımları atmayın sakın ,çok yakışıyor kenarlara ...
ÇOK ÖNEMLİ NOT:Ben 40 beden giyiniyorum,bunu 36 beden çıkardım,daha önceki diktiğim yeşille ölçtüm baktım çok büyük,en küçük beden bile benim o yeşilden büyüktü,dikiş payı vermeden kestim,ancak normal oldu,dikmeyi düşünenler ona göre ,boşuna kumaş ziyan etmeyin

27 yorum:

  1. Hocaaammm o kumaaaaşşşş :D nasıl bir şey! Çok güzelmiş gerçekten yaa çokta güzel dikmişsiniz elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeeee ben de seviyorum böyle kumaşları ,çok teşekkür ederimm daha güzelleri senin olsun :)

      Sil
  2. yaa bu mükemmel olmuş ama cidden harikasınız! yeni yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm Ümrann,geleceğim :)

      Sil
  3. Duydum duydum, ama astarsız üşürüz biz buralarda :))
    Çok güzel olmuş öğretmenim, ellerine sağlık, tatilde daha neler neler dikersin sen kimbilir, şimdiden kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Gökçe içine kalın giyerek çözemez miyiz bu konuyu :)) Hahahaha gördüğün gibi hep kolaya kaçıyorum :))Astar çok zoruma gidiyor yaa,hiç de denemedim daha ve aslında astar olsa daha güzel olur elbette,ben takılıyorum size öyle :)))Okul açıkken daha iyi dikiyormuşum Gökçe,üç gündür hiçbir şey yapmadım ,dikemeyecek gibi hissediyorum ama hayırlısı bakalım,zorlayacağım ...

      Sil
  4. Güle güle giy harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Canımıniçi yerden göğe haklısın harbiden de ne gerek var çok uğraştırıcı kalıplara zaten jarar vermiştim en kolaylarıyla uğraşmaya:) seninkine bayıldım kumaşı nasıl yakışmış modele ohh astarda yok ama ben astarsız ısınamam bu yüzden astarlamaya elim mahkum eğer baharlık dikeceksem astarlamam. Model elimde var internetten yeni aldım çok sevindim bende de olmasına hatta ve hatta diksemi ki diye düşündüğüm modeldi sende görünce listeye aldım.Sağlıcakla giy öyle yakışmış ki inan gençkız gibi olmuşun maşallah maşallah benim becerikli arkadaşıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayselll ben takılıyorum size :)) Ciddiye alma sen ...Pembe kumaşım da iki tane dikti bundan görmüşsündür,ama bu en küçük bedeni yani 36 ona göre,bu bile bolsa sen daha zayıfsın biliyorum,biçerken dikkat et,kumaşın ziyan olmasın...Benim yeşil 40 beden,dikiş payı vermeden kestim onu da....Demek genç kız gibi olmuşum,bak bunu çok sevdim Ayselll :)))Başka bir sürü model beğendim bakalım,bir iki tane daha dikerim bu tarzlardan çok severim böyle uzun üstleri ,ama en zoru da hangisinden dikeceğine karar vermek...Çokkk teşekkür ederim tatlı dilli arkadaşımmm :)))

      Sil
  6. Hatun sicacik memlekette oturuyor dikiyor astarsiz astarsiz giyiyor ohhh miss.
    Sen onu al bize gel de giy bakalim:)) (caktirmadan davet ediyorum bilginize Nuray hanim:))
    Ama hem kumasin guzelligi, hem dikisteki ozen (ki sen soylemeden aferin bak ne uzel denk getirmis dedim:), hemde senin zerafetin modeli almiiiiissss goturmus. Ellerine saglik, ve guzel gunlerde yuzunde, gonlunce kocaman guluslerle giy hayatim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyyy Mevlüdemmm bir daha söylee :)))İçine yün içlik giyerek çözebiliriz bu astar konusunu hahaha...Astarla aram hiiiççç iyi olmadı biliyorsun...Davetini görüyorum ve inşallah diyorum :)) Ahh gelebilsem ne güzel olur Sevda ve Ayşenle de buluşurduk:)Çok teşekkür ederim çılgın arkadaşım :))

      Sil
  7. Aynı kumaştan bir kalem eteğim var manto halini görünce de ayrıca bayıldım; sağlıkla giyin ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett bu kumaştan kalem etek de çok güzel olur hatta bir arkadaşıma yapsın diye küçük bir parça verdim :)) Teşekkür ederim Kevserrr :))

      Sil
  8. Kumaş nasıl güzel hocam model de tam bu kumaşa göre ellerine sağlık :)) Astar işi zor değil valla yaaa anlattım blogda bi bakıverin bence ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aycan çok sagol canim,baktim senin astarlamana inan ilk defa bu kadar kolay geldi ve deneyecegim de,ellerine saglik canim ❤❤

      Sil
  9. Hiç güzel olmamış...! Kumaşıda hiç beğenmedim....! Hıııh sana da hiiiiiç yakışmamaış Hıh!
    ANLADIN...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha İlahi Merihcigim cok tatlisin😊😊😊😊❤❤❤

      Sil
  10. İnsan bu kadar da güzel yapmaz ki canım... ohhh canıma değsin, (ÇOOOOOOOOOOOOOOOk ) beğendiğimi söylemedim ya...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cokkk teşekkür ederimmm❤❤❤cok tatlisin😍😍😍

      Sil
  11. aa ne güzel olmuş ellerinize sağlık, ben de burda dergisinden buna benzer yazlık bir tunik denemiştim birkaç yıl önce ama üç katım büyüklüğünde olmuştu... dikişler falan hiç bişeyini de becerememiştim zaten.
    burda'da beden konusunda hatalar oluyor.
    cep yapmamışsınız galiba.
    her zaman giyilebilecek bir parça olmuş, keşke ben de yapabilsem :) tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda Burdanin kaliplarindan genel olarak cok memnunum,benim diktiklerimde hata yok denecek kadar az olmustur,yalniz bu bol kabanlarda biraz fazla bol oluyor ona da dikkat edilebilirse sorun olmaz....Benim de zaman zaman begenmeyip attigim seyler oluyor,seviyorsaniz dikmeyi vazgecmeyin derim.Dikmek ve giymek güzel bir duygu...Sevgilerimle

      Sil
  12. söyleyecek söz bulamıyorum ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim❤❤sevgilerimle

      Sil
  13. Süper olmuş elcağızlarınıza sağlık bayılıyorum bu sizin diktiklerinize 300 tl verip de aldığım kaşeden hiç farkı yok inanın ..Ohh misler gibi değişik değişik dikip giyiyorsunuz süpersiniz biz artık mahkumuz hazır kıyafetler alıp onca parayı bayılmaya ..Çok keyifli bloğunuz lütfen yazmaya ve dikmeye devam edin instagramdan da takip etmek isterim sizi adresinizi paylaşırsanız .Güle güle giyiniz..
    Sevgiler Fatma Karataş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Fatmaaa,çok teşekkür ederim güzel duyguların ve yorumun için....Tamam yazmaya ve üretmeye devam,inanılmaz bir haz alıyorum üretmekten,bunu ben yaptım demekten...ndikişkolik instagram adresim..sevgilerimle...

      Sil
  14. yahu ne paltosu, ben şu pazenimi bile dikemedim. kocaman bir nazarlık bırakıyorum sana.

    YanıtlaSil