15 Ocak 2017 Pazar

''TENİNDEN BİR YAĞMUR BİÇ BANA DA ,ARAMIZIN AÇILDIĞI YERDEN''


Gözlüklü Şiir
İyi değiliz gözlük bak durmadan
kırmaya çalışıyorlar bizi hiç iyi
değiliz iki gözüm, bende can, sende cam
bırakmadılar, daha kırılacak ne varsa bizde,
gözlüğü olmayanlar çok mu acımasız oluyor
ne, çekip alıyorlar seni gözümden, öyle
çok eziliyoruz ki gözlük, sen bensiz kırık,
ben sensiz karanlık, nerde insanlık
bizi bu kadar kırmasalar, di’mi cam
dostum, onlara da birer gözlük alırdık!
Ne güzel gözümün önünde olman yine,
sensiz ne gülüşün tadı var ne de bakışın
sen olmayınca kötülük daha kötü görünüyor
gözüme, yumruklar daha zalim, sözler daha
sert iniyor yüreğime, sensiz bu dünya
bomboş görünüyor gözüme, sana gözüm
gibi bakacağım, artık senden başkasını görecek
gözüm yok, bizi görmeyenlere
söyleyecek sözüm yok, bizi çok kırdılar gözlük,
bizi tuzlabuz, bizi unufak, bizi camçerçeve
kırdılar da bakmadılar bir kez olsun cangözüyle,
şimdi hem cana, hem cama göz diktiler,
hem gözden düştük hem sözden, bir daha
kırılamayız gözlük, sonumuz olur kırılmak bir daha,
parçamızı bulamazlar ikimizin de! Ah ne bakacak
göz, ne görecek gönül bırakmadılar bize,
bir güzellik kalsaydı, iki ne dört gözümüzle
titrerdik üstüne, candan içeri olan camdan içeri
derdik demesine de, öyle bakımsız, bakışsız
bıraktılar ki gözümüzü, gönlümüzü, ne can
hevese geldi, ne göresi geldi camın,
biz birbirimize iyi bakalım gözlüğüm, canım,
belki onlar da iyi bakarlar kendilerine,
gözlüğüm, iki gözüm, kemiğim, bu sözlerimle
umarım kırmamışımdır seni, zira çok incesin
kırılırsın, kırılır arkadaşlığın camdan kalbi de!
HAYDAR ERGÜLEN

İYİ AKŞAMLAR HERKESE :)

Yeşil uzun astarsız kaban diktim .Elbiseyle,pantalonla ,etekle bolca da giydim..Astar yapmadım,kalın yumuşacık penye kumaş..Kaşe gibi duruyor,çooook kolay dikildi,hiç uğraştırmadı beni :))
.
















Herkese iyi bir hafta dilerim,bu tarz ceketler dikmeye devammm,bu kumaşların hepsinden uzun kabanımsı ceketler dikmeye kararlıyım,haydi arkadaşlar canlanın biraz ,diksin herkes bir kaç tane ,bak dönem sonu geldi,performans notlarınız eksik kaldı ona göre :)))

25 yorum:

  1. Eskiden etek bluz falan dikerdim. Şimdilerde sadece masa örtüsü, amerikan servis gibi basit şeyler dikiyorum. Ama böyle güzel dikilmiş giyecekleri görünce yeniden hevesleniyorum sanki...Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi gene dik,dikmek ve giymek çok güzel :))tesekkür ederimmmm,sevgilerimle

      Sil
  2. Vayyyyy Nuray hocama bak sen, zeytinyagi misali, once buralari terket, sonra gel suc bastir, donem notu diye:)) Hele bir kir notumuuuu!!! ;))
    Cok guzel olmus, kalin penye olusu da ayri bir guzel, sonbaharda giy, kistan cikarken giy, hatta kisin ortasinda gunesli havada bile giy. Sahanee.
    Bende bol bol kazak dikecegim. Yarimlarla basladim. Birtek kazaklik trikolarim ortada, geri kalanlar kutulandi yeni atolyeye gecmek icin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Mevlüde böyle pat diye de insanın yüzüne vurulmaz kiii,hahahahah çoook utandım çokkk :))Aslında biraz taktik de yapmadım değil şimdi Mevlüde,performans yıl sonu falan diye canlandırmak istedim biraz (((Çaktırma sen yine de kızz :) Evet her şekilde giyilir,hadi bakalım görücez senin kazaklarını,kolay gelsinn....Eskiden blogların diye bir bölüm vardı,şimdi o yok öyle olunca da kim ne yaptı göremiyorum,bakmam lazım iyice :)

      Sil
  3. Merhaba,dikişleriniz ayrı,şiirleriniz ayrı varlığınız ayrı enerji veriyor insana.Memlekette işler kötüye gidince insanın eli varmıyor tabii pek çok şeye anlıyorum..Özledik sizi bilin istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir mesaj buuuu :) çokk teşekkür ediyorum :) şairlerin sözcükleri sihirli gerçekten,kelimelere o kadar güzel anlamlar yüklüyorlar ki hayran olmamak mümkün değil!! Baksanıza Haydar Ergülen'in gözlüğüyle yaptığı söyleşi tıpkı bizim memleketin hali gibi...Ben de çok özledim buranın sıcaklığını,ekran dostlarımı ,terketmeye de niyetim yookk,öpüyorum sizi, sevgiyle kalın :)))

      Sil
  4. Yeşil yakışmış size hocam ellerinize sağlık ohhh sıcacık miss gibi güzel günlerde kullanın ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aycannnn güzele ne yakışmazz :) :) :) :) Çokkk teşekkür ederim canımmm :)

      Sil
  5. Şiir çok duygulandırdı beni. İyi ki şiir var yoksa nerelere sığarız bilmem ki...Ceketiniz çok güzel olmuş. Güle güle giyin.Çok beğeniyorum diktiklerinizi. Ama en çok kendinize yakıştırmanızı seviyorum. Bir de tabii bu dikilenlerin çoğunu okulda giydiğinizi düşününce daha da mutlu oluyorum.Sizin öğrencileriniz çok şanslı.Rengarenk bir öğretmenleri var :) Sevgiler Nuray öğretmenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah şairler ahh.... söyleyecek sözüm yok, bizi çok kırdılar gözlük,
      bizi tuzlabuz, bizi unufak, bizi camçerçeve
      kırdılar da bakmadılar bir kez olsun cangözüyle,
      şimdi hem cana, hem cama göz diktiler,
      hem gözden düştük hem sözden, bir daha
      kırılamayız gözlük, sonumuz olur kırılmak bir daha,
      parçamızı bulamazlar ikimizin de! Ah ne bakacak
      göz, ne görecek gönül bırakmadılar bize,
      bir güzellik kalsaydı......şiiri tekrar okudum sana yazarken ve bir kez daha hayran oldum sözcüklerin gücüne,şairin şairliğine ...Özgeciğim çok teşekkür ederim canım,evetttt her gün bir heyecanla giyiyorum diktiklerimi,bu işime mutlu gitmemi sağlıyor,işimde mutlu olmam öğrencilerim açısından çok iyi,zira tersi bir durum korkunç olurdu gençlik açısından,yorum yaparlar çoğu zaman diktiklerime,benim gibi dikme hayali kuran da çok,gençler en önemli hazinemiz,en büyük hizmet onlara diyorum canım,mimar olarak seni de anlatıyorum öğrencilerime hem de :) Öpüyorum seni ,sevgiyle kal :)

      Sil
    2. Bir güzellik kalsaydı diyor ya şair ,işte o güzelliği biz bulacağız enerjimizle ve hiç kaybetmeyeceğiz :))

      Sil
  6. Ah, o manzarada insanın diktikçe dikesi, ördükçe öresi gelir herhalde, hoş ben kendimi seyre kaptırıp elim elim üstünde oturabilirim de :)) Harika olmuş, güle güle sağlıkla giy sevgili Nuray.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende o çalışkanlık varken oturmazdın sevgili Özlem,çokk teşekkür ederim arkadaşımm :)öpüyorum seni

      Sil
  7. Hatun kişi dikince dikiyorlar arkadaş...
    Bu nedir böyle Aysel bir yandan,sen bir yandan kıskançlıktan çatlatacaksınız beni...
    Yok yok bu böyle olmayacak,bir şeyler dikmek lazım sakinleşmek için care yok.

    Şiir çok güzel söylemiş" umarım kırmamışımdır seni,zira çok incesin." şakalarımla..
    Çok güzel bir şiir okudum yine sayende.
    Ellerinine,gözlerine,emeğine sağlık öğretmenim...
    Sevgilerimle öptüm seni Toprak renkli kadın-Yazda,baharda bırakınca Maviyi,
    Yakıştırmışsın,toprak rennkleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihçiğim demek kiii başarılı olmuşuz,amacımız bu zaten hahahaha yaşasın kötülük :) :) :)yaa düşünebiliyor musun gözlükle dertleşiyor şair ve camla canla kırmakla bağlantı kurup muhteşem duygular çıkarıyor ortaya (derse bağladım sanırım )Ne güzel yazıyorsun Melihhh okudukça gülüyorum,mutlu oluyorum :9 çok sağol

      Sil
  8. Nurayım öğretmenim her kombine ne yakışmış o manto inan gördüğümden beri kumaşcılarda yana yana kalın penye bakıyorum yok getirmiyorlar ama bu kalıbında çok güzelmiş kemerli artık pek hoşuma gitmiyor dikersem yine düz manto dikeceğim ama çok şanslısın elinde eski burdalar var.
    Artık yayınlarını da şiirsiz düşünemiyorum ne güzel satırlar öyle... balkonunda keyifli dikişlerin hep var olsun diktiklerini sağlıcakla giyesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayselciğim görürsem,bulursam ben de alırım sana :)kemerli de çok güzelll ben de kemerlilerepek heveslendim bu aralar hatttaaa diktim bile ve giydim bileee,kalıp konusunda da gönderebilirim canımm:) Çokk teşekkür ederim o güzel yorumun için ,amin diyorum bütün dileklerin için ve hepimiz için.

      Sil
  9. Ah Nurayım,makineler Türkiye'de kaldı,yoksa dikmem mi,vallahi hocam ailevi meseleler yğzünden dikemedim.Gözlüklerim de yanımda yöremdeydi oysa ki😊Ah keyifli kadın,ah yanında olmak vardı,birer kahve eşliğinde ikimiz birer makinanın başında,ah ki ah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdaaaaaaa çok özledim seniiiiiiiiii,gittin gurbetlere bizi unuttun :( :( şaka şaka ,biliyorum zorluklarını ve sıkıntılarını canım ...Sevdaaa ahhh keşke seninle şöyle yan yana dikişler dikebilseydik,sen bilgin kadın keşfettiğin her bir bilgiyi,pratiği ''bak öğretmenim burası böyle,şurası şöyle diye diye anlatsaydın,Mevlüdeyi,Ayseli ,Fundayı ,Nurteni çekiştirseydik hahahaha...Sözün var biliyorsun :)

      Sil
  10. Ay ben daha o harika siirin etkisinden cikamadan aniden pat diye kabana gecis yapamadim birden, öylece kalmisim. Askolsun hocam, insan yumusak bir gecis yapardi yani. Böyle narin ve hassas insanlar da var aramizda dermisim:))))

    Ama gecisten sonra kabana bayildim valla. Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşemm şiir çok çok güzel yaaa,dönüp tekrar okuyorum biliyor musun sizin yorumlardan sonra ve her defasında yeni bir şey farkediyorum şiirde ...Severim ben seni narin ,hassas,naif kadınnn,ne tatlısın sen öyle :)) Çokk teşekkür ederimmm ,öpüyorum kocamann

      Sil
  11. Bende bayıldım çok güzel olmuş gülerek giyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benimmm çok teşekkür ederimm,yeni diktiğimi gör sen bir de :)

      Sil
  12. uzun zamandır uğramıyordum, iyki uğramamışım her seferinde pazen bana dert olacaktı. bu akşam toplu gördüm tek seferde dert oldu hiç olmazsa. ellerin kolların dert görmesin, güle güle giy.

    YanıtlaSil
  13. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil