13 Ekim 2015 Salı

''UMUDU DÜRT / UMUTSUZLUĞU YATIŞTIR '' EDİP CANSEVER

   ''Dağılmış pazar yerlerine benziyor şimdi istasyonlar
    Ve dağılmış pazar yerlerine memleket'' dizeleri nasıl da bugünü, içinde bulunduğumuz durumu anlatıyor.Ama ben ,MENDİLİMDE KAN SESLERİ adlı şiirin başlıkta kullandığım dizesine takılacağım ve umutsuzluğu yatıştıracağım.....

   Bir elbise sever olarak bu sene yine kendime bolca elbise diktim,diktiğim elbiselerde de özellikle rahatlığı ön plana alıp salaş modelleri  kullandım...
    Bu elbisenin rengini çok sevdim,tam sonbaharla uyumlu bir renk....Kumaşın farklı tonundan da fular diktim...Takılarla da destekleyerek rengin bir kaç tonunu beraber kullandım,ama çantayı zıt bir renkte tercih ettim...Bu rengin yeşille uyumunu çok sevdim,morla da ,lacivertle de çok güzel olacağını düşünüyorum..Çantayı da keçeden diktim..Diktiğimden beri de giyiniyorum,sevdim bu rahatlığı...Aynı modeli desenli kumaştan da diktim...Hurmaların rengi de öyle güzeluydu ki kombinime...






   
Bu takılar bana ait değil,internette gördüm,yapanın ellerine sağlık....Ben kolye olarak kahverengi boncuk kullandım..
         


27 yorum:

  1. hocam yine konuşturmuşsunuz hayram kaldım :) size de çok yakışmış. kalıp istiyorummmmm bananeee :D gömlek diktim ben de acemice. bloguma yazdığımdan ilk sizden yorum bekleyeceğim. ütüleyim bi :D
    sevgiler öpüyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman Kerime gömlek dikmiş kendine,gömlek dikmek de o kadar kolay değil,afferin sana,sen yayınla ben sana bol bol yorum yaparım,ütüle bakalım :)) kalıp kolay merak etme,teşekkür ederim,sevgiler,ben de öpüyorum seni :))

      Sil
    2. öyle yakalı gömlek değil yaa :D blüze benzer gömlek :D dün yıkamıştım kurusun yarın işte giyerim ilk göz ağrım ya hava atcam da ahahah :D hatalarım da var elbet ama 5 yıl aradan sonra diktim ya.

      Sil
    3. Havanı tabi atıcan,hatalar da olur o kadar,gittikçe düzelir :))

      Sil
  2. Tam hazan mevsimi,ama o hüzün mutluluk olarak yansıyor senden bize....Dökülmüş yaprak yığınlarının içinde bu elbiseyle canlandırıyorum seni,baharı müjdeler gibisin.Ne güzelsin.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir ilkyaz ol ki korkut yaprakları,
      Öyle bir son yaz ol ki tut yaprakları,
      Sararıp dökülürken güz rüzgarlarında
      Ardında savrulsunlar, unut yaprakları.
      Sevinçlerinde onlar vardı, hüzünlerinde onlar
      Seninle yeşerdiler, seninle soldular..
      Olsunlar senden sonra da umut yaprakları.

      Özdemir Asaf

      Sil
  3. Kizcemm yine dokturmussun, ne guzelsin yine. Cantada astin sen kendini cok chic olmus. Ilk kolyeyi senmi yaptin, ucundaki pazenlerden dolayi kesin sen yapmissindir diye dusundum ve cok feci begendim:)) Allah kismet ederse seneye baskin var hazirlikli ol:)) Kocaman opuyorum seni guzel kadin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlüdemm çok teşekkür ederim,beğenmene sevindim,kolyeleri ben yapmadım,ama çok beğendim,pazenlerle tam benlik değil mi :))) Yaaa ben sizi öyle görünce çok özendim ama ben de olmalıydım dedim,kıskandımmm :(( İnşallah canım,şimdiden başlayayım hazırlıklara :)))) ben de seni çok öpüyorum...

      Sil
  4. Canım benim dün geldim, şöyle bir okudum gittim. Bugün Edip Cansever üstadın paylaştığın bu şiirini ve bir kaç şiirini daha okudum. Mutlu oluyorum böyle güzelce duyguların ortaya serilivermesinden. Anlamlar hüzünlendirse de zaman zaman, içimi hep bir iyilik, güzellik, sevgi dolduruyor. İşte böyle durumlarda, siz özellikle edebiyat öğretmenlerini ve edebiyata dibinden tepesine kadar bulaşmış bütün şanslı insanları kıskanıyorum. Elbiseye gelirsek, çok beğendim. Ne güzel bir renkmiş o öyle. Çantayla birbirlerinin renklerini iyice ortaya çıkarmışlar. Bu arada becerebilirsem ben de keçe kursuna başlıyorum bu hafta sonu. Çantadan kopya çektim öğretmenim :) Son olarak, hurma bu en çok Ramazan'da oruç açarak yediğimiz hurma değil mi? Hiç bu şekilde görmemiştim. Geçen ilkbahardaydı sanırım, kaldığımız otelin bahçesinde tropik bir ağaç diye baktığımız şeydeki kocaman kocaman çiçekleri sorduğumuzda görevli çocuk hurma olduğunu ve daha ermediğini söylemişti. Ama galiba onlar sarı renkliydi. Böylesini ilk defa görüyorum. (Son değilmiş) en son olarak da kolyeler çok cezbedici. Ben takmaktan çok yapmayı seviyorum. Şimdilik bu kadar diyeyim ve çekileyim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nurten,ne güzel bir şiirdir Mendilimde Kan Sesleri... gülmek
      Bir halk gülüyorsa gülmektir
      Ne kadar benziyoruz Türkiye'ye Ahmet Abi......Ahmet Abi, güzelim, bir mendil niye kanar
      Diş değil, tırnak değil, bir mendil niye kanar......İçim kıyılıyor okurken,şairlerin seçtikleri sözcüklerle konuları ifade edişlerine bayılıyorum....Çok güzel şiirleri var şairin ...Aaaa keçe kursuna gitmen çok iyi fikir,neler yaparsın artık,ben kafama göre yaptım sen artık kuralına göre yaparsın :) Ben de hep sarı olanları görüyordum ,bu rengi Bodrumda gezerken gördüm,bayıldım,hemen çektim fotoğrafını,sonbaharın renklerini de ayrı seviyorum...Nurtencim senin de yorumların şahane valla :) çok teşekkür ederim arkadaşım.Sevgiler

      Sil
    2. Nurten ,neden bilmiyorum ama yazımda çok yanlışlar oldu,hele o hece bölmeleri...Elimde olmadan oldu,düzeltemedim :(((

      Sil
  5. Çok ama çok beğendim. Ellerinize sağlık. Barış dolu günlerde giyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilek bu :)) iç barışımı her zaman koruyorum ama ülkemin barışı çok daha önemli elbette...Çok teşekkür ederim canım :))

      Sil
  6. Sonbaharı, umutsuzluğu umudu yeşermeyi bir arada bu kadar güzel yansıtabilen yüreğinin tüm güzelliklerini, samimiyetini aktardın. eline emeğine sağlık canım.Elbisen ,kumaşın rengi, fuların çantan İçinde seninle beraber harika gözüküyorsun. Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy ne güzel bir yorum buu,çok teşekkür ederim Şebnem,seni tekrar gördüğüme sevindim :)) Benden de kocaman sevgiler :))

      Sil
  7. Canım hocam bu nasıl bir tasarım nasıl güzel bir renk seçimi nasıl üzerinize yakıştırmak samimi söylüyorum gözlerimi alamadım hele de tanıtımını boll resimle yapmana hayranım bloguna geldiğimde gözüm gönlüm açılıyor sen sonbaharı elbisenle çantanla dekor ettiğin takılarla canlandırmışın yürekten alkışlıyorum sağlıcakla giyesin diken ellerine gören gözlerine maşallahh şiirede bayıldım ...sevgi ve selamlar .
    Bir güz şiiride benden gelsin :)
    Güz gömleği giydi şiir
    Hüzün sanıyor görenler
    Açık kalmış bir düğmesi
    Ki rüzgâr girsin diyedir
    Cebinde yağmur kokusu
    Bir tutam kurutulmuş ot
    Yeni bir imge arıyor
    Onunla, ince akan su
    Bir kadın eli değmiştir
    Belki de yıllar öncesi
    Saklar durur unutamaz
    O gömleği giydi şiir

    Ahmet Uysal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel ,çok teşekkür ederim canım.elbisenin modeli çok basit aslında,kalıp bilgilerini paylaşacağım..Kumaşın rengi çok güzeldi,pamuklu güzel bir kumaş..Arkadaşlarım da çok beğendi,benim de severek giydiğim bir elbise oldu...Ve sen çok güzel yorum yapmışsın,çok mutlu oldum,teşekkür ederim...Bu şiiri bilmiyordum ve çok güzel :))) sevgilerimleeee

      Sil
  8. Süper olmuş, aslında benim de böyle rahat, cepli hem de böylesine güzel bir renkte elbiseye ihtiyacım var. Sizden kopya çekeyim. Bu rengi çok seviyorum, adını da bundan sonra hurma tatlısı koyuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begümcüm çook rahat ,hemen dik giy ,ben kışlık olarak da dikmeyi düşünüyorum,hafif kalın kumaşım var ,mürdüm rengi ,ondan dikeceğim...Kopya da çek,renk adını da pek güzel bulmuşsun canım,tuttum bu adı :))

      Sil
  9. fular kullanırım ve şal, takı seçimlerin de çok hoş,
    ve tabii Turgut Uyar dizeleri nasıl sevilmez canım canımmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Hadi durma göğe bakalım '' o zaman ..:))

      Sil
  10. yeşil cantayı nasıl yaptınızı anlatmanız mumkunmu acaba cok guzel olmus ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  11. yeşil cantayı nasıl yaptınızı anlatmanız mumkunmu acaba cok guzel olmus ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün öiçülerine bakayım da öyle anlatayım :)

      Sil
  12. merhaba kusura bakmayın yıne rahatsız edıyorum ama yesıl cantayı nasıl yaptıgınızı anlatacaktınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hediyeee ,kusura bakma, daha yakından fotoğraf ekledim...ölçüler:ön 35-30 cm ,arka 52-35 cm..arka parça öne doğru kapak olarak dönecek...Yanlarda ise iki üçgen parça var ,onun ölçüleri altta 8cm ,daralıyor,yukarda ise 5 cm ...Mor merserize iple diktim,o dikişi bilirsiniz sanırım,ipi iğnenin önüne alarak düğüm atılıyor...Hediyeee anlaşılmayan bir yer varsa söyle canım :))
























































      333333333







      Sil
  13. cok tesekkur ederım cok guzel anlatmıssınız aksam eve gidip hemen yapıcam :) ellerınıze saglık tekrardan

    YanıtlaSil